helles-tankar

Alla inlägg under mars 2011

Av Helena Birkeland - 28 mars 2011 22:42

Jag kan inte prata, tänka eller längre veta hur jag ska vara.. Jag vet nu att du inte alls fick den frid du förtjänade med en gång.. Hur kunde allt gå så snett, hur kunde du bara lämna oss kvar i denna grymma värld.. Jag vill att du ska komma tillbaka..

Jag gråter i min tysthet, saknaden är så stor att jag inte längre vet hur jag ska gå vidare..Du var min lillebror, min lilla, älskade lillebror.. Jag kan inte gråta, inte skrika och inte tala högt om mina känslor..Jag hade en önskan och en tanke hela tiden och de var att du fick somna in utan smärta..

Inte ens de fick du.. Du levde din sista tid i livet i smärta..


Jag sitter i bilen på g hem från mina svärföräldrar och mina tankar har enbart varit hos dig hela kvällen. Jag tänker så de gör ont i min kropp och själ.. Jag är så ledsen över att du inte finns kvar längre, att inte jag får dela fler fina och roliga stunder med dig..


Nu är de 7 veckor kvar innan ditt minsta syskonbarn komner till världen, Jag vet att du längtade och var oerhört glad för min skull.. Jag hade velat att du fick se bebis, att du fick chansen att lära känna detta barn..

Jag vet att även denna lilla sparvel hade älskat dig..

Jag saknar dig, william o kevin saknar dig, jag vet att alla som fick lära känna dig, saknar dig..

Om jag bara fick flyga upp till dig och ge dig en kram och säga att jag älskar dig...

För de går inte en dag utan att jag saknar dig och har mina tankar hos dig..

jag

Av Helena Birkeland - 23 mars 2011 21:28

Jag har varit med om så mycket i livet och har mycke erfarenheter av detta. Jag har mist min lillebror som valde att lämna oss bara 17 år gammal. Jag har ställt mig upp flera gånger trots allt jag varit med om, jag har valt att leva vidare trots att jag velat lägga mig ner och slutat orka..Jag kämpar varje dag.. Jag vet vad som betyder något i livet, jag har lärt mig att ta vara på det bättre.Jag vill vara alla till lags, men tyvärr så måste jag vara egoistisk o vara för mig själv och tänka på vad jag vill o vad jag orkar.. Jag vill att alla ska veta att jag tänker ta ett steg tillbaka och tänker enbart bry mig om mina nära.. Min familj betyder allt, mina två goa pojkar och bebisen i magen som snart ligger i min Famn.Min mamma och hennes man och min underbara kille. <3 jag är så glad att jag har er.. De finns så klart många fler som betyder mycke för mig och ni vet vilka ni är. Nu har jag skrivit några meningar och fått tänka på lite annat..

Av Helena Birkeland - 8 mars 2011 19:00

     Gravid i vecka 30   


Sakta men säkert närmar det sig förlossning, roligt, men skrämmande. Jag har ju två barn sen innan, men ingen graviditet är den samma, heller inte förlossningarna. Ont, men de är de helt klart värt :) Många tankar far runt i mitt huvud, hur ser h*n ut, hur kommer denna lilla krabat att uttvecklas och vad säger dina syskon när du kommer till världen..? Min lilla bebis.. Något som känns lite mer skrämmande är att jag är BARA 21 år gammal och ska redan få mitt tredje kiddo :)

Snart ska jag bli trebarns mamma, William, Kevin och Lilla godingen   ..  Spännande och en stor utmaning ska de bli att få en liten till i familjen, men ingen utmaning är för stor :) Jag längtar varje dag efter dig, lilla goding..


Magen den växer för fullt...  

Du sparkar och är livlig i min mage. Idag har jag mest vilat mig för att kroppen vill inget annat just nu, men du håller igång massa ändå. Sist jag var till Bm så fick jag höra ditt hjärta slå.. 145 i hjärtslag <3<3<3

Mysigt som bara den..

Denna vecka är de dax för att ta prover igen, å de kan jag lova att de inte är någon hitt.. Men jag måste ju göra de, för både din och min skull.. Nålar är ingen hitt.. ajajaj :)


Nu ska jag, Älsklingen och mamma och hennes man äta lite semla som min mamma bakat..

Men mina goda vänner, snart ses vi i textens värld igen.. Kramisar på er alla   

Presentation


Helena heter jag och jag är 23 år och jag är mamma till William, Kevin, Alexander & Theodore!

Bloggen om allt! Ska börja lägga upp videos och mer bilder på hemmet, familjen och roliga saker :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kims minnessidor

Min bror Kim Lindqvist

        


Skapa flashcards