helles-tankar

Alla inlägg den 30 september 2013

Av Helena Birkeland - 30 september 2013 21:52

Ja snart ska jag börja plugga!

Vad ska jag välja?

vad ska jag plugga för något?

vilken skola?


Äsch, ta det chill... JAG HAR JU INGEN ANING.. Hur tar jag reda på detta då?

Jag måste ju söka till en skola snart! Läsa upp betygen är ju bestämt i alla fall :)

Dagis står näst på tur också, dags att ställa mina unger i kö till dagis också.. Men jag har ju haft dagis platser förut till mina söner, men plötsligt gav sig hjärnan och jag vet inte hur jag söker till dagis.. haha..

Ja jag satt på kommunens sida och tänkte att det måste ha varit här jag ansökte om dagis sist.. Men, NEJ jag minns inte!

Det står helt klot stilla i det hjärnkontoret!!

Ja nog om det, konstaterat i alla fall att jag inte minns!

 



Jag satt och funderade på att klippa mig också, men så blir jag sådär engslig och får ångest över att klippa bort mitt långa hår. Kanske borde jag då klippa upp och inte klippa av massa?

Ja här är en bild på mig i lite kortare frilla, vad tycker ni? 

Jag har håret i toffs och tycker att det är jobbigt att ha håret dinglande ute för att det bara är i vägen. Å risigt är det också, men det kan ju vara för att jag aldrig kan bestämma mig för shampoo och balsam eller att bara helt enkelt håret får knytas som en orm mitt på huvudet.. ?

Ja jag tycker att jag blivt hopplös med migg hår och min hud!

Nej en dag att fixa hud,hår och naglar kanske skulle sitta fint! :D

Jag ska klippa mig, jag har betsämt mig! Var hittar jag nu en någorlunda billig och BRA frisör i K-stad då? ja jag får kolla det i morgon.. För nu ska jag lägga mig:D


Ha en good natt på er! Kram å pussa <3     










Av Helena Birkeland - 30 september 2013 20:46

Hej you <3


Ja idag blev det äppelmos gjort hemma, Mumms!

En gröt tallrik med äppelmos är väl ändå inte så dumt? :)

Jag pratade med min syster idag och gav henne recept på mitt äppelmos <3

Jag tippsade även om att krydda med lite kardemumma och lite Kanel nu när kylan kryper på och julen snart är här.

Tänk va underbart det kommer att dofta och så gott det kommer att smaka.

Jag längtar till jul, dofter och smaker. Ljus och kärlek!

   



Så fick jag galen krupp idag, mitt ansikte strejkar! Jag blir galen för jag får ingen ordning på mitt ansikte. Jag känner mig less över att se ut så här. Jag har snart provat allt.. Ja kanske har en period av bomber i ansiktet..

Stress, sömbrist och för lite träning kanske !?!

Ja det är väl konstaterat att det är så, men hoppas på att lungnet snart kommer och jag kan känna mig okej igen. Jag behöver sova, jag behöver få en dag av lugn och jag behöver få bara vara jag. 

Dessa produkter använder jag idag:

 

Dessa har funkat väldigt bra, jag har varit nöjd och mitt ansikte har inte sett bättre ut.

Vad tycker ni om dessa produkter?

Finns det någon som anväder dessa produkter?


Ja är det någon som kan tips om andra produkter eller kanske andra hälso kurer för ansiktet? Skriv gärna till mig för det vore guld värt

Love ya!



Av Helena Birkeland - 30 september 2013 16:20

   Hej på er!


                            Jag är en 4 barns Mamma och det är jag stolt över att säga.

Jag skrattar, jag kämpar och jag gnuggar ögon, men jag ÄLSKAR livet som mamma <3

William 6år, Kevin 5 år, Alexander 2 år och Theodore 9 månader!

Mina dagar består av att vara hemma med mina barn och ta hand om hemmet.

Vi leker, promenerar, sjunger, dansar och busar hela dagarna!

Jag har försökt att kolla upp öppna-förskolan, men det var ju inte det lättaste.

Men vi ska snart lägga in ansökan om dagis, så dom får barn att leka med.

Vi har massa barn på denna gata vi bor på som barnen leker med, men det blir aldrig samma sak.

Barnen behöver träffa andra barn också! :)


Min 9 månders kille kan gå efter möbler nu och har tagit några steg utan att hålla i något.

 Men var är sladden till min camera? haha.. slarver eller slarviga som vi är så är den fortfarande borta och jag har ej tagit mig iväg för att köpa en ny. Måste ju ha en så vi kan filma pysen när han går själv för första gången.

Mys mys!!

jag längtar och jag älskar att se barnens utveckling!


sex tänder har minsta gossen fått och största gossen har tappat massa tänder. dom är så söta!

Det är så gulligt att kolla på dom när ler :) Mammas go fisar <3  



Fixar ett nytt inlägg sen för nu är de middags lagning sen!

puss & kram

   








Presentation


Helena heter jag och jag är 23 år och jag är mamma till William, Kevin, Alexander & Theodore!

Bloggen om allt! Ska börja lägga upp videos och mer bilder på hemmet, familjen och roliga saker :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kims minnessidor

Min bror Kim Lindqvist

        


Ovido - Quiz & Flashcards