helles-tankar

Alla inlägg den 6 oktober 2013

Av Helena Birkeland - 6 oktober 2013 23:08

   Jag vet att vintern snart är här, då kommer kylan och mörkret kommer lägga sig!

Ljus ska tändas och soffan ska fyllas med mina barn och älskling!

Filtar fram och bara kramas! <3

Barnen kommer vilja äta godisar och mumsigheter för julen är nära när kylan kryper på!

Vi var inne i butiken och handlade godis och hittade polkagrisar, vilken lycka!

Snart är det JUL, min 24-års dag och min 1 åriga förlovningsdag <3

Ja massa att fira och så lite tid!

Men på jul ska barnen vara lyckliga!

 


Jag älskar att skriva och uppdaterar gärna varje dag!

Jag känner mig så glad att få dela av mig av alla stunder av mitt liv!


Nu blir det natten, men jag skriver i morgon! <3 Kramar å Natti <3



     

Av Helena Birkeland - 6 oktober 2013 22:10

Jo fast ne!


Till alla Mobbare!

Jag undrar om ni tänkt på vilken skada ni gör/gjort?

Att dom ni slår, skriker klåp ord och trampar på kanske har ett liv utanför skolan?

Har ni tänkt på att den kille/tjej ni mobbar kanske har det dåligt hemma?

Vet ni va många procent som tar livet av sig varje år pga sådana som du?

Inte jag heller.. men jag läser om alla dessa hela tiden.

Tycker ni att era liv är viktigare än andras?

Måste man vara som du för att duga?

Vad är det som gör er sugna på att mobbas?

Vilka är ni att dömma gällande vilka som duger och ej?



TIDEN PÅ SKOLAN!

Vill ni att folk ska dö för att ni ska förstå allvaret?

Dejeskolan måste vara sveriges sämsta skola, eller var när jag gick i skolan!

Dom märkte inte av mobbningen bland eleverna!

Lärarna gjorde inget fast man bad om hjälp!

Ringa hem till föräldrarna till dom mobbade?, skojar ni? Vad fan ska det hjälpa?

Inte tog lärarna reda på vad mobbarna gjorde utan dom mobbade fick skulden.

Jag minns en speciell dag, en dag då jag och en anna liten tjej på skolan blev inlåsta i en soptunna. En sådan som satt på husen. mobbningen hade pågått länge på oss!

Den andra tjejen tvingades flytta till annan ort och skolan gav mig skulden!

Ja så fortsatte mobbningen på mig och mobbaren kunde fortsätta sin tortyr.

En annan kille som blev så mobbad på skolan så han drog näven genom rutan och blodet bara rann, ja han klassades som knäpp och skickades hem..

Ja undrar varför mobb-offer tar sina liv? Kanske på grund av skolans brist på koll!



Ja Ni som mobbade mig på skolan eller alla dom skolor jag gått på, hoppas ni vrids i plågor idag! Ni förstår, att mobba mig var ett misstag!

Ni ska veta att ni gav mig ångest, panik attacker, förstörde mina syskon, hjälpte till att ta livet av min lillebror och gav mig ätstörningar!

Men detta kanske får er att känna er som bra människor, men det är ni inte!

Spelar ingen roll att ni är vuxna idag, ni får stå för vad ni gjort!


Tänk Innan Ni Handlar!

Jag blev kamrat-stödjare fast att jag var EXTREMT MOBBAD!

Ni kan förändra och förbättra! <3











Av Helena Birkeland - 6 oktober 2013 20:26

  

Idag!

Livet är bara svart eller vitt!?

Jag vet inte längre vad jag ska tro, jag har slutat tro.

Jag är inte vad en del tycks tro?!


Jag har vandrat en lång väg i livet!

Jag flyttade många gånger, blev misshandlad (psykiskt/Fysiskt), sex-utnyttjad,mobbad i skolan, instängd i vråer och grät mig igenom större delen av min barndom!


När jag blev äldre träffade jag killar som inte alls ville mig väl, som fick mig att känna mig som en minimal människa!

Åter igen tårar!

Jag gjorde så mycket dumt, lät mig själv gå med på saker mina vänner ville och inte jag!

Jag tänkte många gånger bara ge upp och låta livet gå till spillo.

Jag tillhörde ingen, inget gav mig lycka och jag sögs ner i ett svart hål.

Jag har rest mig upp flera gånger trots allt som hänt.


Jag har saknat glöden, orken och allt där till.

Jag har ställt upp för alla runt mig och låtit mina egna spöken vänta.

Jag har varit omtyckt av många människor.

Visst att man ej kan komma överens med alla, men det är väl så livet utspelar sig.


Jag har smakat på att vara hatat och det är inget någon skulle behöva uppleva!

Inte en gång, inte två gånger.. utan flera gånger där till!

Jag vill inte hata massa människor eller bara tycka illa om dom.

Men är jag dömd att tycka synd om alla, förlåta alla och alltid bli sårad själv?

Varje gång jag tagit ett steg från någon som sårat mig eller min familj så har jag varit boven.

Hur kan man säga att "folk är som dom är"?

Vad är jag då?

Det finns många jag gillar, men få som verkligen får komma mig in på livet!

Jag vägrar bli sårad!


Idag fick jag höra att jag är sjuk..

Att jag är sjuk, sjuk i huvudet.. dum i huvudet.. ja att jag manipulerar människor runt mig och att många hatar mig!

Jag stod kvar och lyssnade, men jag föll inom mig!

Jag har ju aldrig velat såra någon.. Ja vill inte såra någon!

Jag må varit utsatt för mycket, men jag skulle aldrig använda det för att göra andra illa.


Jag har en dröm!

En dröm om att hjälpa andra utsatta människor!

Att lyssna, krama och bara finnas som ett stöd i livets fall.

Nej usch, jag skulle aldrig kunna såra någon så.


När stopp?

Jag undrar när det tar stopp?

Hur många gånger ska folk få såra, vara otrevliga och få andra människor att gråta!

Jag tar inge mer! Jag har bestämt mig för att sluta ta mer skit!

Jag vill inget annat än att kunna älska och njuta av livet!

Jag lever nu och det tänker jag göra även om folk försöker förstöra mitt liv och splittra min familj...!


Jag vet vilka ni är!

Hur sjukt kan det bli?

Hur kan man göra så här mot oss?

Vi vill ju bara vara en familj och inte känna att vi är styrda av andra!

Barnen måste få det bra snart!

Det är inte bra när barnen inte får lugnet, alla stress ni ger förstör barnen!

Alla i familjen påverkas!


Ni är inte så smarta när ni snackar åt ett håll och vänder kappan när nästa kommer.

Men jag biter ihop som jag gjort länge!

Ni kommer inte åt barnen, min familj!

Vuxna människor som gör så att barnen drabbas och inte kan se det man gör och kämpat för i några år!


Nej vi klarar oss så bra!

Jag har människor i mitt liv som jag älskar jätte mycket!

Fina & Underbara människor!

Dom gör inte livet bara svart & Vitt!




Puss & kram till er läsare!

  



Presentation


Helena heter jag och jag är 23 år och jag är mamma till William, Kevin, Alexander & Theodore!

Bloggen om allt! Ska börja lägga upp videos och mer bilder på hemmet, familjen och roliga saker :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kims minnessidor

Min bror Kim Lindqvist

        


Skapa flashcards