helles-tankar

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2013

Är jag verkligen en dålig människa?

Av Helena Birkeland - 6 oktober 2013 20:26

  

Idag!

Livet är bara svart eller vitt!?

Jag vet inte längre vad jag ska tro, jag har slutat tro.

Jag är inte vad en del tycks tro?!


Jag har vandrat en lång väg i livet!

Jag flyttade många gånger, blev misshandlad (psykiskt/Fysiskt), sex-utnyttjad,mobbad i skolan, instängd i vråer och grät mig igenom större delen av min barndom!


När jag blev äldre träffade jag killar som inte alls ville mig väl, som fick mig att känna mig som en minimal människa!

Åter igen tårar!

Jag gjorde så mycket dumt, lät mig själv gå med på saker mina vänner ville och inte jag!

Jag tänkte många gånger bara ge upp och låta livet gå till spillo.

Jag tillhörde ingen, inget gav mig lycka och jag sögs ner i ett svart hål.

Jag har rest mig upp flera gånger trots allt som hänt.


Jag har saknat glöden, orken och allt där till.

Jag har ställt upp för alla runt mig och låtit mina egna spöken vänta.

Jag har varit omtyckt av många människor.

Visst att man ej kan komma överens med alla, men det är väl så livet utspelar sig.


Jag har smakat på att vara hatat och det är inget någon skulle behöva uppleva!

Inte en gång, inte två gånger.. utan flera gånger där till!

Jag vill inte hata massa människor eller bara tycka illa om dom.

Men är jag dömd att tycka synd om alla, förlåta alla och alltid bli sårad själv?

Varje gång jag tagit ett steg från någon som sårat mig eller min familj så har jag varit boven.

Hur kan man säga att "folk är som dom är"?

Vad är jag då?

Det finns många jag gillar, men få som verkligen får komma mig in på livet!

Jag vägrar bli sårad!


Idag fick jag höra att jag är sjuk..

Att jag är sjuk, sjuk i huvudet.. dum i huvudet.. ja att jag manipulerar människor runt mig och att många hatar mig!

Jag stod kvar och lyssnade, men jag föll inom mig!

Jag har ju aldrig velat såra någon.. Ja vill inte såra någon!

Jag må varit utsatt för mycket, men jag skulle aldrig använda det för att göra andra illa.


Jag har en dröm!

En dröm om att hjälpa andra utsatta människor!

Att lyssna, krama och bara finnas som ett stöd i livets fall.

Nej usch, jag skulle aldrig kunna såra någon så.


När stopp?

Jag undrar när det tar stopp?

Hur många gånger ska folk få såra, vara otrevliga och få andra människor att gråta!

Jag tar inge mer! Jag har bestämt mig för att sluta ta mer skit!

Jag vill inget annat än att kunna älska och njuta av livet!

Jag lever nu och det tänker jag göra även om folk försöker förstöra mitt liv och splittra min familj...!


Jag vet vilka ni är!

Hur sjukt kan det bli?

Hur kan man göra så här mot oss?

Vi vill ju bara vara en familj och inte känna att vi är styrda av andra!

Barnen måste få det bra snart!

Det är inte bra när barnen inte får lugnet, alla stress ni ger förstör barnen!

Alla i familjen påverkas!


Ni är inte så smarta när ni snackar åt ett håll och vänder kappan när nästa kommer.

Men jag biter ihop som jag gjort länge!

Ni kommer inte åt barnen, min familj!

Vuxna människor som gör så att barnen drabbas och inte kan se det man gör och kämpat för i några år!


Nej vi klarar oss så bra!

Jag har människor i mitt liv som jag älskar jätte mycket!

Fina & Underbara människor!

Dom gör inte livet bara svart & Vitt!




Puss & kram till er läsare!

  



 
 
MammaMedGad

MammaMedGad

8 oktober 2013 11:51

Det gör ont att läsa, du bär på mycket vännen.
Försök så got du kan att fokusera på dig, bara dig ett litet tag. Ta tag i dina egna tankar och funderingar och låt de andra stå utanför ett litet tag.

Du är ingen dålig människa, du är en bra människa mot alla runt om kring dig, men tyvärr verkar det som om du glömmer bort dig själv.

Ni kommer att klara detta! Ge inte upp vännen <3

Finns om du vill prata, bara att hojta till, så lyssnar jag.

Många styrke kramar

http://mammamedgad.blogg.se

Helena Birkeland

9 oktober 2013 21:26

All min smärta är svår, jag vet ej vart jag ska börja. jag vet att du finns och jag vill gärna prata med någon. jag känner mig så liten och jag vet inte hur jag ska vända på detta. kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Birkeland - 10 april 2018 07:51

Förlåt. Förlåt för hårda orden jag gav dig Förlåt för tårarna och svagheten jag gett dig Förlåt för åren jag inte kan radera från ditt minne Och förlåt för svagheten jag visat.   Förlåt för att jag aldrig gjorde dig stolt utan gjorde dig ...

Av Helena Birkeland - 10 april 2018 07:31

Förlåt. Förlåt för hårda orden jag gav dig Förlåt för tårarna och svagheten jag gett dig Förlåt för åren jag inte kan radera från ditt minne Och förlåt för svagheten jag visat.   Förlåt för att jag aldrig gjorde dig stolt utan gjorde dig ...

Av Helena Birkeland - 29 november 2017 11:16


Hej på er!  Det var så längesen jag skrev, men nu ska jag uppdatera lite.. Nu har jag 6 st egna Jo då och denna lilla kille är vårat nyaste tillskott.  Lilla Elliot, så rar på alla sätt och får en att bli helt varm i kroppen av han kärlek och g...

Av Helena Birkeland - 20 juli 2015 23:12

Om jag bara visste hur ja ska prata.. Hur ja ska få ur mig orden som tänker på..  Just idag är det en sån där dag då jag inte får ur mig något..  Ja försöker tro mig.. Ja gör verkligen det.. Jag tror ingen vill höra vad ja tänker på, vad ja k...

Av Helena Birkeland - 6 juli 2015 16:42

Hej på er. Ringer 1177 för att få en tid att ta ut spiralen.. Jag mår illa,spyr och har ont.. Jag orkar inte mer..  Påminnelser om vad som hänt mig är konstanta och skapar i mitt huvud konstanta svackor i humöret..  Jag ber om en tid att få kom...

Presentation


Helena heter jag och jag är 23 år och jag är mamma till William, Kevin, Alexander & Theodore!

Bloggen om allt! Ska börja lägga upp videos och mer bilder på hemmet, familjen och roliga saker :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kims minnessidor

Min bror Kim Lindqvist

        


Skapa flashcards