helles-tankar

Alla inlägg under oktober 2013

Av Helena Birkeland - 5 oktober 2013 19:55

Tack faster !

Idag träffade jag min faster, en återförening kan man säga!

Jag har saknat, längtat och väntat på att denna dagen skulle komma.

Nu får inte tiden bara gå och vi inte ses på evigheter och amen ;)

Snart är min OP och jag å Carola har gjort upp att ses efter den.

Jag älskar verkligen henne, hon är en sån fin människa. <3

             


Vi har myst, pratat, skrattat och tänkt lika!

Denna fina ljusstake och prynads häst fick jag av henne idag, och massa chocklad till barnen! <3 

Hon fick fina blommor av mig. <3

Ja timmarna med faster gjorde min dag, jag älskade att bara få vara!

Många kramar till min fina faster!    Ha en underbar kväll ni fina <3 



Av Helena Birkeland - 5 oktober 2013 19:36

Mode & mys <3

Barnen har visst grejsat på spegeln och blixten gör att den ser skitig ut.. men Hoppas att ni kan se-->  

Mina nya mjukisar som blir perfekta efter op. mjukt och skönt! <3

Köpte dessa på H&M! I love them <3

Köpte även dessa kläder som visas här nedan!

Kläderna är från H&M, Lindex & GinaTricot!

   

Dessa kläder kommer bli perfekta efter min OP <3

Smidigt att ta på och av och snyggt <3

linnen, leggings, kjolar, mjukisbyxor och en super snygg tröja <3

Hoppas att ni tycker något är snyggt. :)

Puss & Kram

Av Helena Birkeland - 5 oktober 2013 00:02

 

Nu ikväll kom min Älskling hem med blommor!

Han är mannen i mitt liv, jag älskar honom och han är den rätta!

Han friade till mig den 24/12-2012 och det var en lycklig dag.

Mycket att fira: Julafton, Min Födelsedag och vår förlovnings dag <3

Han ger mig tryggheten jag behöver, han får mig att inse vad som är viktig och viktigast av allt han lyssnar.. även om han inte förstår eller kan göra något åt någonting. <3

Jag vet iallafall att han finns där även om jag skulle förlora andra runt mig!

Han uppmuntrar mig att testa livet på nytt, att njuta av livet, att tro på mig själv och chansa!

Han kan vara klumpig i ord och handlande, men jag vet att han inte menar något.

Han är som han är och han är ärlig med det!

Jag älskar att dela mitt liv med honom och jag kan knappt vänta på att få gifta mig med honom. <3


Jag älskar dig Älskling <3


Av Helena Birkeland - 4 oktober 2013 21:47

    

Kan man bli gladare!?

NEJ.... Jag är världens GLADASTE idag!

Jag fick 3 sesonger av 7th Heaven av MIN ÄLSKLING! <3  Han är den gulligaste i världen! :)

Kanske ska man börja kolla på någon del idag?

Jag började kolla på denna serien för ca 7 år sedan om inte längre tillbaka.. För jag var gravid med min första pojk. <3

Jag kollade varje dag, jag älskade humorn och kärleken familjen har till varandra och till andra människor!

Helt Underbar. <3



Serier jag kan rekomendera!

 

Denna serie är en av dom bästa serier jag sett.

Jag älskar deras gemenskap, intrigerna och vänskapen.

Det är mycket man kan känna igen sig själv i.

Jag kommer förmodligen se denna hundra gånger till.

Jag ÄLSKAR den! <3


 

Supernatural!

Två bröder som både älskar och hatar varandra!

Dom bråkar, försvinner åt olika håll och sen finner tillbaka till varandra.

Dom slåss mot onskan och det oförklarliga. <3

Spännande, nagelbitande och underbar serie!

Har ni ej sett denna så är den ett måste.

Man skrattar, gråter, följer deras liv och lever sig in.



Nu undrar ni säkert vad dessa serier har för gemensamt..

Alla tre är en enda serie av familje-serier! <3

1:a  serien är familje-serien.

2:a serien är en kompis-serie.

3:e serien är mer syskon-serien.

(: Tycker jag :)

Jag älskar dom verkligen!

Vad tycker ni andra om dessa serier?

Finns det några serier som ni andra kan tipsa om?

Puss & Kram på er <3





Av Helena Birkeland - 4 oktober 2013 21:21


Frisyrer!

Jag försökte så innerligt med att göra en fiskbensfläta!

Ja som ni ser så sket de sig.. som alla de andra 100 gångerna! :D

Jag kan verkligen inte, hur mycket jag än försöker. :(

Idag försökte jag verkligen få till det säkert 15 ggr och bilden visar det bästa resultatet!


  


Hårband!

På denna bilden har jag mitt flät-hårband :D

När man inte man fläta håret med fiskbensfläta så är detta hårband ett bra allternativ!

ICA har dessa hårband hängnas på hyllorna där hår saker är.

Då vet ni det ifall ni vill ha detta hårband själv. :)


             


Träffa faster i morgon!

Äta lite mat och fika med faster imorgon!

Jag har längtat, saknat och jag ser verkligen fram emot att träffa min faster!

Ja släkten är ju stor som en ärta, men äntligen ska man få vara med en släkting.

Hur kunde alla bli så splittrade..?

Men nu ska inte detta bli något negativt, för jag ska träffa min FASTER imorgon <3


Kram på er!

Av Helena Birkeland - 4 oktober 2013 20:42

  

Jobb, Barn och trötthet! 

Kläderna jag skulle shoppa idag blev inte av. :(

Jag har gått med strumpbyxor och känner mig less!

Ja inget att göra vid när hela familjen var trött och vi deckade om vart annat.

Klockan drog iväg, vi klädde & tog på oss ytterkläderna och sprang ut mot bilen.. Nu var vi äntligen påväg mot Bergvik!

Vi tog veckohandlingen först för att försäkra oss om att vi skulle ha det klart, men så var det 30 minuter kvar innan barnen skulle komma hem. Det var ingen ide att springa runt i affärer nu..

Ja vi begav oss hem, utan kläder.. Men det blev mys med familjen och god mat! <3

Mina ögon har det blivit bruna ringar runt och tröttheten ger mig konstant huvudvärk..

Lille bebis och näst minsta kille har lite vaknande på nätterna..

Bebis Theo äter 3-5 ggr per natt, han är en hungrig gosse.

Men det bästa av allt är att han äntligen har fått rutin och sover en gång vid lunch! <3

Gubben jobbar rumpan av sig 4 dagar i veckan och 13 timmar per dag..

Min Man ser man knappt hemma och det känns riktigt tråkigt, men det ger pengar!


Det blir aldrig som man tänkt sig! <3


Av Helena Birkeland - 4 oktober 2013 12:08

Nu är brevet på lådan! <3


Idag hamnade brevet på lådan, brevet som bekräftar att jag tagit del av informationen innan OP.

55000 kr är betalade in till kliniken och nu är allt på gång!


Jag är närmare mitt mål än någonsin, det känns som en lättnad!

Jag vill förändra mitt liv och gilla det jag ser.

Visst så ska man ju gilla det utan att ta en OP, men jag har ammat 4 barn så jag tror man blir lite missnöjd!

Tänk när du kollar dig i spegeln och tänker: någon måste ha stuckit in en nål så luften gått ur!?


Idag åker vi och handlar lite kläder till mig som jag kan ha efter op, spännande!

Ingen bh inhandlas då jag inte kommer behöva eller får ha de efter.

Nu kommer jag inte ihåg va många månader efter op jag ska vara utan BH, men det är väl yttligare en fråga jag får svar på när operationen är klar.


APOTEKET!

Ja apoteket är ett måste idag också, så jag har sakerna jag behöver när det är dags hemma. Läste att man ska duscha med de där tvålen 2 ggr samma morgon innan op. Undrar när jag ska kliva upp för att duscha så många ggr eftersom 8.15 ska jag opereras! haha.. Ja är ingen morgon människa, men jag får ta mig i kragen! :D



Hoppas att ni kan läsa mina texter, jag har ett dåligt tangentbord så jag missar bokstäver.


Ha en bra dag så länge!


Uppdaterar med bilder på mina inköp senare! :)






Av Helena Birkeland - 3 oktober 2013 23:15

   

                         




Jag bjuder er alla på lite bilder på mina älskade ungar! <3

Bilder gillar barnen att kolla på och det gillar även dom vuxna. :D

Bilder på Familjen Birkeland Denker

Presentation


Helena heter jag och jag är 23 år och jag är mamma till William, Kevin, Alexander & Theodore!

Bloggen om allt! Ska börja lägga upp videos och mer bilder på hemmet, familjen och roliga saker :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kims minnessidor

Min bror Kim Lindqvist

        


Ovido - Quiz & Flashcards