helles-tankar

Alla inlägg under oktober 2013

Av Helena Birkeland - 3 oktober 2013 22:42

Hej love <3


Stod i duschen med min Älskade!

Vi stor där och pratade, ja inget snuskigt alls..

Jag hade precis hällt "ansikts" tvål i handen för att bilda lödder som jag ska ha i ansiktet och jag fortsätter senare att börja skumma in ansiktet..

Medan jag håller på med detta så står gubben där och duschar i sin 100 grader varma vattenstråle.

När jag är klar med ansiktet ber jag att få vattnet så jag kan skölja av ansiktet som nu är fullt i lödder, jag ser INGENTING..

Ja så plötsligt SPRUTAR han mig i ansiktet...

Nu fick ni en helt annan bild... Men,

  fast med kranen så klart..


100 grader varmt vatten kysser mina ögon och får ögonfransarna att böja sin in i ögonen och halsen fick svälja lite hetta...

Ja åhh samtidigt så drar jag in i näsan.. Jag blir dränkt skriker jag flera gånger...

Jag är rädd för vatten, när folk dränker mig säger jag till gubben..


Då han tittar lungt på mig och säger: folk brukar vanligtvis få panik när dom blir dränkta!?

Ja detta var allt en lustig duschning..

Haha...



Av Helena Birkeland - 3 oktober 2013 17:53


 IKEA!


Ni vet att jag pratat om att jag älskar IKEA, men att jag har lite svårt för att springa runt som en orm där inne.

Snart är det ju dags för en tur till igen, men det blir nog efter min op.

Innan det så finns inte pengarna för mina " jag vill ha" saker.



Förvaring

 Förvaring som jag älskar & svart som ni vet <3

Dessa lådor har jag köpt hem, snygga, enkla och billiga. :D

39kr st!

Jag har lärt mig att det är dumt att lägga allt för mycket pengar på förvaring när barnen är små, för mycket går i sönder, blir kladdigt och behövs bytas ut!

Det behöver inte vara dyrt för att vara SNYGGT!


Hyllor 

Dessa hyllor vill jag ha nu så jag kan byta ut mina golvhyllor, 

mindre möbler på golvet och enklare att städa.

Stilrent utan att se sterilt ut.

Färger gör det inget att jag har, även om svart sitter närmast hjärtat.

Men att få upp lite på väggar ger barnen mer yta att vara barn på!


Lampor

Belysning i lägenheten nu när mörkret kryper på är ju så mysigt!

Denna lampa skulle vara så söt att ha hemma. Jag älskar den och detta blir nästa köp!

Jag har ju massa fina lampor hemma, men det vill jag ju ha i ett tema om ni förstår vad jag menar?

Jag måste köpa massa ljus och ljusstakar och fina brickor också om IKEA har det. :)

Jag är inge bra på att veta vad dom har, men jag vet att dom har de mesta.

Var på semester till Spanien för några år sedan och vi kunde inte låta bli att springa på IKEA.. haha.. Ja kanske inget man gör när man åker utomlands och i synnerhet när man har butiken i sverige.

Men I LOVE IT <3


    


NU är ju inte detta reklam för IKEA, utan jag råkar bara älska deras underbara förvaringar, belysning och ja ALLT!

Jag ska köpa en barnstol där till den ena sonen, den är ju så fiiin!

 

Denna stolen var det, men jag ska köpa den svart/vita också! <3<3 Alexander älskar denna stolen och Theodore med!


Ja nu vet ni vad jag ska handla på IKEA :)


Kram å Puss

Av Helena Birkeland - 3 oktober 2013 14:16

Viktigt att röra på sig varje dag.


Jag och barnen brukar dansa till musik eller har lite gympa hemma. <3

Så skönt och bara få hoppa runt, skratta och busa i 30-60 min. <3

Inte så viktigt hur du rör dig.

Kasta huvudet åt alla hålla, låt armarna svinga up & ner, hoppa och svinga rumpa ;)

Ja gör som du känner för, vara bara dig själv å våga bli galen till musiken.

Jag kan känna mig lite dålig på det.. Man vill ju inte att gubben ska veta ens riktigt galna sida, men ibland så flippar jag och han kollar på mig som om jag vore en knäppgök :P

Men ungarna är dom bästa att öva ihop med, dom dömmer inte med blickar och ord.

Dom skrattar och följer dina galna steg och knasheter! Thiihii.. ;)


Jag är den jag är, inför barnen kan man vara totalt galen..

Övar inför att bli den jag en gång i tiden var och alla påminner mig om att jag var!

Jag älskar att skratta, att vara galen och få alla andra att skratta.





Får några år sen...

Jag har varit politiskt engagerad och jag älskade mitt fria liv.

Jag älskade att vara fläng, att svinga kroppen på dansgolvet, skratta, få andra att skratta & att träffa så många underbara människor!

Många kan snacka politik och många kan inte...

Men med dessa godingar jag träffat kunde man prata politik och allt där till! <3

Jag saknar tiden tillsammans med alla er, ni vet vilka ni är! <3

Jag saknar att vara den jag var då helt enkelt!!!


Alla som jag känt i flera år och inte träffat på dom senaste åren... ca 4 år!

Ni kommer märka att jag inte är den samma.. eller? ;)

Vi hoppas på det bästa! :D haha!


Pöss på er ;D






Av Helena Birkeland - 3 oktober 2013 10:34

Hej Yo <3


Nu kommer det papper från kliniken <3

Jag Operaras kl 08.15 på morgonen :)

Ska handla lite kläder att ha efter op och hämta ut Descutan på Apoteket. <3

Shit va spännande, jag börjar känna mig hyper nervös nu!

Ska bara hitta mig en shopping gud att handa med, för gubben är ANTI handla ;)

Men det är inte många killar som vill springa i butiker med sina donnor, eller har jag fel?

  


En resa till större bröst är inget vem som hellst bör göra... OM INTE...

Man är beredd på att ta kritiken?

Lyssna på alla som bara måste kommentera?

Som vill kritisera ditt val av bröst storlek?

Om du absolut inte gillar folk som blänger & Kollar in din nya hylla ;)?

Och om man är rädd för att folk kommer inspektera..? vilket du kan räkna med!

 Jag nu vet du vad som behövs för att vara den perfekta kandidaten för bröstförstoring!

Vill man göra en så tycker jag personligen att åsikter från andra inte spelar någon roll!

Du ska vara nöjd med dig själv oavsett om du vill göra en OP eller EJ!


Jag har lyssnat på folks gnällande ang mn bröstförstoring och jag tycker att det är fruktansvärt jobbigt att lyssna på... MEN..

Det är det ju värt! ;)


Jag vill kolla mig i spegeln och vara nöjd med mina nya rattar!

Jag vill ha stora och snygga bröst och passar det inte folk så behöver dom ju inte umgås med mig! ;)


Men sen ska man ju lära sig att veta skillnad på gnäll och folk som bara vill en väl!

För A & O är faktiskt att lyssna på andras åsikter, men att sålla ut det man inte tycker känns viktigt för egen del. Du ska ju själv vara nöjd med storleken, med formen och framför allt din kropp!

Om någon undrar något ang min Bröst OP så skriv gärna till mig!


Ha det så länge !

Kram och Puss på er <3




Av Helena Birkeland - 3 oktober 2013 09:47

   Snart Fyller William 7år!

Då ska det firas jätte mycket <3

Jag ska baka tårtor och fika till stora killen!

Jag kan inte förstå att det snart är 7 år sedan min lilla-stora kille föddes <3

William Birkeland <3

 

Denna bilden älskar jag!

Den togs på sjukhuset när william var nyfödd och jag äntligen blivit mamma <3

En lång väntan och flera veckor aj innan han föddes till världen.

KL:05.42

30/11-2006

 


   

Jag vet inte vad jag ska baka för tårta denna gång, men jag tror det får bli en lite roligare för killen. Han älskar ju så mycket, men kanske göra en bilar tårta till hans födelsedag. :)

Ja vi får se vad det kan bli för något roligt.

Jag hoppas på att kunna bjuda in hans kompisar på kalas <3 Det tror jag skulle vara den störta överraskningen <3

Jag vill att lilla killen ska ha den bästa kalaset man kan tänka sig!

Jag ska börja planera lite och kolla upp vad han ska få för något roligt <3


Ni får ha det så länge, nu blir en paus i skrivandet. <3


Puss & Kram

Av Helena Birkeland - 2 oktober 2013 22:39

   Testet visade PLUSS, inte bara en gång utan FYRA ggr. <3


William kom den 30 November 2006!

Han var en söt gyllenbrun liten kille med tjockt guldfärgat hår.

Han var ganska liten kille!

3210 gram


Kevin kom den 28 Maj 2008!

Han var en liten och tunn kille, men ändå lite större än storebror när han föddes!

Han hade ganska mycket hår och helt underbart rund.

3655 gram


Alexander kom den 12 Maj 2011!

Han var en stor kille, mycket hår och socker söt!

Han var den största bjässen av dem alla.

4275 gram


Sist men absolut INTE minst, eller ja.. han är ju minst.. Men så kom...


Theodore den 31 December 2012

Han var Inte en bjässe presic, men skallig det var han :)

3265 gram


Fyra förlossningar, smärtsamma sådana, men fasiken så lycklig man blivit av att hålla sitt nyfödda barn!


                      


Ja Mina socker söta ungar!



Jag kommer lite senare skriva en förlossnings berättelse om när Theodore föddes till världen!

En hemska förlossning!

Utan smärtlingdring och helt utan hjälp

föddes sonen till världen!

Kolla gärna in detta inlägg <3


Kramisar

och ha en underbar kväll goingar <3





      



Av Helena Birkeland - 2 oktober 2013 22:21

 

Ljus, kärlek och saknad <3

Kim Lindqvist !

Min lillebror tog sitt liv och var bara 17 år!

Han var ung, kärleksfull och omtänksam!

Barnen älskade honom och dom saknar honom varje dag!


William snart 7 år: Mamma jag minns lill-Kim, han var alltid så snäll. Jag saknar honom, men jag vet att han är i himlen nu med dom andra <3


William är en liten kille, med ett stort hjärta!

Han saknar och pratar om honom många gånger. Han minns kim och jag vill att mina barn ska minnas kim. Jag har skapat ett album som mina barn ska få när dom blir stora. Att bläddra i, att lära känna Kim så dom också får veta vilken underbar människa han var!


Jag kan inte göra något åt att han valde bort sitt liv, men jag kan tycka att det valet han gjorde skapade sorg!

Jag vill inte gråta, slita mitt hår, ha ett delat hjärta!!!!

Jag vill ha honom här, men jag vet att det inte går!

Kim, vi saknar & Älskar dig!




Dom två bilderna här nedan är ifrån Grums kyrkas minneslund!

Detta är strax efter att vi varit där för att höra lillebrors namn ropas upp. En gång om året så ropar man upp dom som dött i den kommunen. Jag ville bara höra hans namn sägas, att han faktiskt inte glömts bort!

Jag är glad att jag var där, men så ledsen att inte han är här!

   

 



Av Helena Birkeland - 2 oktober 2013 19:03

Hej på er!


Idag vill jag bara lufta lite!

Jag har så svårt att veta vem jag ska prata med om detta.

Jag har en spricka på ca 5-7 cm i huvudet som är en plåga vissa dagar!

Huvudvärk, ont i örat, trötthet och ilningar i huvudet är vad jag lider av, men jag låter inte detta stoppa mig.

Läkare är inget jag har gått till ang detta, men jag ska iväg så snart jag kan och hinner....

Läkarbesök den 9/10 också... Men också om jag hinner. Då ska jag kolla cystor som sitter på äggstocken, eller ja satt då iallafall. Nu ska jag in och kolla så dom försvunnit, annars vet jag inte riktigt vad dom gör åt saken.

Men kontentan av det hela är att man har så fullt upp att ens eget liv blir lite satt åt sidan för andras behov eller tillfredställelse!


Men åter igen till min spricka..

Jag känner en otrolig ångest över att ha denna jäkla skada.. jag vill inte ha den där.. Den ger inget positivt.

Min ork är lite lägre vissa dagar, då mitt huvud känns som om det vill spricka..

Jag kan inte glömma tider som jag hellst av allt skulle vilja glömma!

Mitt huvud påminner mig väldigt ofta..

Kan man prata om det som varit utan att känna att man trampa på någons tår..!?



Jag är ett offer... Jag vill prata om det och inte känna mig dum och korkad för att dra upp det!

Om jag inte behövde lida för allt som jag var med om då,  så kanske jag inte skulle behöva känna mig så här idag!

Kanske skulle jag bara vilja glömma och gå vidare, men jag kan inte.

Allt jag har varit med om biter tag i mig, menen visar sig vissa dagar starkare än andra!


Jag vill ha det liv jag förtjänade och aldrig fick!

Jag vill inte göra någon upprörd eller ledsen och heller inte besviken på mig!

Jag är vad jag är och jag känner som jag känner!



 






Presentation


Helena heter jag och jag är 23 år och jag är mamma till William, Kevin, Alexander & Theodore!

Bloggen om allt! Ska börja lägga upp videos och mer bilder på hemmet, familjen och roliga saker :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kims minnessidor

Min bror Kim Lindqvist

        


Skapa flashcards