helles-tankar

Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Som en klump, en blödande tår..

Av Helena Birkeland - 6 mars 2014 20:51

Jag ville inte stanna kvar!

Jag blev gravid igen och jag ville inte..

Eftersom detta var något jag bara sagt till några få och det flög runt i luften trots att jag inte ville att någon skulle säga till någon.

Men istället för att yttligare ett rykte ska spridas om mig så väljer jag att dela med mig av denna upplevelse.


Jag hade haft smärtor i magen, jag var trött..

Jag åkte in till sjukhuset för jag var kallad dit för att också ta en titt på mina cystor..

Läkaren såg på mig och sa att jag är gravid.. Jag svalde allt.. jag pratade en bra stund med min läkare som stöttade mig i vad jag ville..

Jag ville inte ha fler barn, jag orkar inte, jag ville inte ens vara med om detta..

Jag fick nya P-piller!



jag lyssnade på läkaren och gjorde upp med honom att jag kommer tillbaka dit om några veckor..

Sen gick jag ut och låste in mig på toaletten och grät en stund.. Torkade bort mina tårar och gick ut till en vän som kört mig dit..




Efter några veckor åkte jag tillbaka och pratade, undersökte och konstaterade att ena cystan var nästan på gränsen till så stor att den borde tas bort. men skulle avvaktas med det..

Men Något foster såg han inte.. jag var inte längre gravid, utan jag hade fått ett missfall..

jag visste inte om jag var lättad eller ledsen.. för gråten var i halsen..


Läkaren sa till mig att jag inte skulle vara orolig utan bara äta mina p-piller och låta kroppen läka ihop och stöta ut fostret själv..

Det var en evighet att vänta på att det skulle ske...

Jag trodde att det var ute, men så var det inte..

Jag fick uppleva något jag aldrig önskar någon.........


Men Jag klarade även detta.. jag kände mig ganska ensam..


Jag har varit så frustrerad, ledsen, arg, så jävla trött på mitt liv.. Att inte kunna prata med någon som verkligen lyssnat. Jag ville ju inte ha mer barn.. inte nu.. jag ville ju inte.. varför grät jag då?..


Jag vill inte att någon ska tycka synd om mig, för jag klarar mig!

Jag vill bara berätta för folk så ni slipper snacka bakom min rygg..

Jag hatar all skit ni skvallrar, all nyfikenhet och era påklistrade face..


Jag har inte tagit ett steg i mitt liv som inte bränt lite i slutändan..

NU är det min tid, jag ser frammåt!

 

Nu ger jag inga människor extra chanser mer, jag kan inte alltid vara den som förlåter.

För ibland måste dom som gör misstag inse vad dom gör för fel..


Nu tackar jag för mig ikväll..

ha det så bra!

Natti.. puss <3

 
 
Ingen bild

Victoria M

7 mars 2014 13:48

Gummman då♡♡ Finns här vet du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Birkeland - 10 april 2018 07:51

Förlåt. Förlåt för hårda orden jag gav dig Förlåt för tårarna och svagheten jag gett dig Förlåt för åren jag inte kan radera från ditt minne Och förlåt för svagheten jag visat.   Förlåt för att jag aldrig gjorde dig stolt utan gjorde dig ...

Av Helena Birkeland - 10 april 2018 07:31

Förlåt. Förlåt för hårda orden jag gav dig Förlåt för tårarna och svagheten jag gett dig Förlåt för åren jag inte kan radera från ditt minne Och förlåt för svagheten jag visat.   Förlåt för att jag aldrig gjorde dig stolt utan gjorde dig ...

Av Helena Birkeland - 29 november 2017 11:16


Hej på er!  Det var så längesen jag skrev, men nu ska jag uppdatera lite.. Nu har jag 6 st egna Jo då och denna lilla kille är vårat nyaste tillskott.  Lilla Elliot, så rar på alla sätt och får en att bli helt varm i kroppen av han kärlek och g...

Av Helena Birkeland - 20 juli 2015 23:12

Om jag bara visste hur ja ska prata.. Hur ja ska få ur mig orden som tänker på..  Just idag är det en sån där dag då jag inte får ur mig något..  Ja försöker tro mig.. Ja gör verkligen det.. Jag tror ingen vill höra vad ja tänker på, vad ja k...

Av Helena Birkeland - 6 juli 2015 16:42

Hej på er. Ringer 1177 för att få en tid att ta ut spiralen.. Jag mår illa,spyr och har ont.. Jag orkar inte mer..  Påminnelser om vad som hänt mig är konstanta och skapar i mitt huvud konstanta svackor i humöret..  Jag ber om en tid att få kom...

Presentation


Helena heter jag och jag är 23 år och jag är mamma till William, Kevin, Alexander & Theodore!

Bloggen om allt! Ska börja lägga upp videos och mer bilder på hemmet, familjen och roliga saker :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kims minnessidor

Min bror Kim Lindqvist

        


Skapa flashcards