helles-tankar

Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

Tänk innan du talar?!

Av Helena Birkeland - 18 mars 2014 20:45

Jag har kämpat som tusan för att hänga med i alla svängar!

Jag springer på Arbetsförmedlingen, på Yrkes- studievägledningen och en jäkla massa saker!

Varannan vecka går jag över 1 mil om dagen bara för att kunna ha mina barn, JAG HAR INGET KÖRKORT!

Jag har två barn varannan vecka och två på HELTID.. Så folk som tycker att jag inte anstränger mig.. Kanske bör fundera på mina ord?!

Sköter mitt hem, lagar mat och ser till att mina barn har det bra,vilket är det viktigaste!

Söker jobb efter jobb och ska snart börja läsa Företagsekonomi 1 och Matte och ska göra det på distans samtidigt som ja har två barn hemma! Så nog alltid anstränger jag mig för att göra sådant jag måste, vill behöver!


Ja har knappt "avlastning"/"barnvakt" till mina barn, men jag klarar det ändå.

Ja vissa dagar kan det vara slitsamt och det skäms jag inte för att erkänna..

Jag har ingen som kan ta barnen heller utan har man pippat till barnen så får man ta hand om dom.. å det är ett uttryck som är sant!


Jag älskar att vara mamma, jag vill ha ett liv med mina barn och inte delade liv med "göra mitt saker" och mina barn..

Visst kan man hitta på saker utan barnen, men jag har liksom valt att skaffa dom och då får man stå för valen!



Ja vill inget hellre än att ha ett körkort så jag kan röra mig som jag vill..

Jag klarar att ta mig härifrån genom att använda mina ben så det är jag glad för!


Jagat läkare som fan ogg...

Ja å så har man allt som bara hänger och dryper över mig..

En snara att göra rätt..

Tjat och gnat och oförståelse, att inte bara se till sig själv i en strulig situation..

Jag förstår vad folk menar, jag fattar verkligen..... JAG FATTAR!!!!

Jag Försöker... Men jag ska tala om att på slutet av dagen så finns visst.. jag orkade inte mer saker idag.. hur onaturligt det än låter.. Jag utan att kladda ut hela mitt liv här, så har ja också spärrar för hur mycket jag klarar av!


Men nu slutar jag skriva för kvällen!

Ville bara elda ur mig när folk hiver ur sig ord!

Å sen innan du trampar på andra så se till att du inte gör misstag/fel själv!


Hej då!

Sov gott!

Pussar & kramar <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Birkeland - 10 april 2018 07:51

Förlåt. Förlåt för hårda orden jag gav dig Förlåt för tårarna och svagheten jag gett dig Förlåt för åren jag inte kan radera från ditt minne Och förlåt för svagheten jag visat.   Förlåt för att jag aldrig gjorde dig stolt utan gjorde dig ...

Av Helena Birkeland - 10 april 2018 07:31

Förlåt. Förlåt för hårda orden jag gav dig Förlåt för tårarna och svagheten jag gett dig Förlåt för åren jag inte kan radera från ditt minne Och förlåt för svagheten jag visat.   Förlåt för att jag aldrig gjorde dig stolt utan gjorde dig ...

Av Helena Birkeland - 29 november 2017 11:16


Hej på er!  Det var så längesen jag skrev, men nu ska jag uppdatera lite.. Nu har jag 6 st egna Jo då och denna lilla kille är vårat nyaste tillskott.  Lilla Elliot, så rar på alla sätt och får en att bli helt varm i kroppen av han kärlek och g...

Av Helena Birkeland - 20 juli 2015 23:12

Om jag bara visste hur ja ska prata.. Hur ja ska få ur mig orden som tänker på..  Just idag är det en sån där dag då jag inte får ur mig något..  Ja försöker tro mig.. Ja gör verkligen det.. Jag tror ingen vill höra vad ja tänker på, vad ja k...

Av Helena Birkeland - 6 juli 2015 16:42

Hej på er. Ringer 1177 för att få en tid att ta ut spiralen.. Jag mår illa,spyr och har ont.. Jag orkar inte mer..  Påminnelser om vad som hänt mig är konstanta och skapar i mitt huvud konstanta svackor i humöret..  Jag ber om en tid att få kom...

Presentation


Helena heter jag och jag är 23 år och jag är mamma till William, Kevin, Alexander & Theodore!

Bloggen om allt! Ska börja lägga upp videos och mer bilder på hemmet, familjen och roliga saker :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kims minnessidor

Min bror Kim Lindqvist

        


Ovido - Quiz & Flashcards