helles-tankar

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2014

Såga mig inte i fler bitar

Av Helena Birkeland - 20 augusti 2014 14:43

Jag har tröttnat.. eller är det kanske orken?

Egoistiska skitar som man ska förlåtas åt alla håll.

För min del vill jag se förändringar och veta att dom inte kommit för att stanna en kort stund.

ska jag tvingas välja?

Vem ska tvingas att välja?

Jag vet att jag straffas för något som någon annan utsatt mig för..

Jag har så mycket skuldkänslor för mitt liv och allt där i.. Men på något sätt kan jag tänka att det inte är mitt fel, men känslan finns ändå kvar.

Trasiga jävla ryggen, mitt huvud som värker om vart annat pga av denna jävla spricka.. inte ens där kan man få svar.. huvudvärken som har blitt värre och värre..

En hel del mer som är jobbigt, saker som jag inte kan skriva ut här.. För att jag skäms för att vara den jag är..

Världens lägsta självkänsla gömmer sig bakom ett leende.

För min del spelar inte komplimanger någon roll.. Jag blir så klart glad när jag får några, men jag kan inte ta åt mig..

Jag har en fet jävla mur som stöter bort vackra och fina ord..

All skit, alla som sårar med ord eller handling får mig att sjunka lägre..

MEN VARFÖR KAN JAG INTE TA ÅT MIG AV ALLT FINT...???


Jag tror att kriget mellan dessa parter kommer krossa någon..

Men frågan är vem som krossas först?!

Är det VI barn?

Är det någon av det vuxna?

Jag tror inte att alla parter är redo för vad som kan hända?

Jag gissar att alla är nöjda när någon vilar i en kista, även om fel person ligger där.

Hur länge ska det krigas.....



Jag har förklarat att jag inte hinner umgås, att jag inte alltid orkar umgås och att jag har massor att göra i mitt liv..

Men att tillfredställa andra måste vara viktigare!!


Men det är alltid enklare att klanka ner på andra, att såra andra eller att lägga sig andras liv utan att ta reda på vem människan är, om vem hon/han är.. att ta reda på grunderna till att dom är annorlunda..

Nej jag vill inte ha mer människor i mitt liv som bara vill styra, såra mig eller skiter i vem jag är.

Jag kan vara din bästa vän eller din värsta fiende.. Du väljer..

Jag orkar inte springa runt och förlåta då jag redan är trasig.. När ska någon acceptera att jag är som jag är..


Nej jag vet att jag inte har så många vänner.. för vänner för mig är inte såna som sticker en i ryggen om vart annat, som utnyttjar, det är heller inte såna som gör allt för att förstöra eller såra en..


Fuck You!

Ja det är de rätta ord för den som inte kan ge fan i att lägga sig i andras liv..

Fega jävlar som värvar folk utav fel anledning..

Jag vet att någon sa till mig att man ska inte tvingas välja, men då vet inte denna att det är något jag tvingats göra hela livet..


Ingen kan någonsin veta vad jag känner, men man kan ju för fan vara human.. ?? Man kan försöka förstå, man kan göra allt för att inte såra..


Nej så många tårar som faller, så många dagar av svart..


Hej så länge, nu orkar jag inte skriva mer..




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Birkeland - 10 april 2018 07:51

Förlåt. Förlåt för hårda orden jag gav dig Förlåt för tårarna och svagheten jag gett dig Förlåt för åren jag inte kan radera från ditt minne Och förlåt för svagheten jag visat.   Förlåt för att jag aldrig gjorde dig stolt utan gjorde dig ...

Av Helena Birkeland - 10 april 2018 07:31

Förlåt. Förlåt för hårda orden jag gav dig Förlåt för tårarna och svagheten jag gett dig Förlåt för åren jag inte kan radera från ditt minne Och förlåt för svagheten jag visat.   Förlåt för att jag aldrig gjorde dig stolt utan gjorde dig ...

Av Helena Birkeland - 29 november 2017 11:16


Hej på er!  Det var så längesen jag skrev, men nu ska jag uppdatera lite.. Nu har jag 6 st egna Jo då och denna lilla kille är vårat nyaste tillskott.  Lilla Elliot, så rar på alla sätt och får en att bli helt varm i kroppen av han kärlek och g...

Av Helena Birkeland - 20 juli 2015 23:12

Om jag bara visste hur ja ska prata.. Hur ja ska få ur mig orden som tänker på..  Just idag är det en sån där dag då jag inte får ur mig något..  Ja försöker tro mig.. Ja gör verkligen det.. Jag tror ingen vill höra vad ja tänker på, vad ja k...

Av Helena Birkeland - 6 juli 2015 16:42

Hej på er. Ringer 1177 för att få en tid att ta ut spiralen.. Jag mår illa,spyr och har ont.. Jag orkar inte mer..  Påminnelser om vad som hänt mig är konstanta och skapar i mitt huvud konstanta svackor i humöret..  Jag ber om en tid att få kom...

Presentation


Helena heter jag och jag är 23 år och jag är mamma till William, Kevin, Alexander & Theodore!

Bloggen om allt! Ska börja lägga upp videos och mer bilder på hemmet, familjen och roliga saker :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kims minnessidor

Min bror Kim Lindqvist

        


Ovido - Quiz & Flashcards