helles-tankar

Alla inlägg den 14 november 2014

Av Helena Birkeland - 14 november 2014 21:38

Hej på er!


Jag är 24 år och snart fyller jag 25 år.

Tiden bara glider iväg och jag känner att jag måstre göra något.

Jag är just nu hemma med lillan och mina 4 pojkar går i skolan och dagis..

haha.. ja shit jag är 5 barns morsa.

Vem sa att det skulle vara enkelt att hinna med allt?

Jo du det är en gåta hur man ska hinna med allt. jag kan säga att barnen tar det mesta tiden på dagarna.

Jag har börjat fundera på intressen.. oohh... jag sa intressen.. huumm... vad är det?

Ja du jag har glömt vad jag gillar att göra.

Jag älskar alla mina barn, men man kanske måste hitta något som får en att vara JAG också.

Måla kanske.. ja jag var ju bra på det ett tag.. men nej.

Börja på gym.. shit där var tiden lite snål..

Nja jag får nog ta och sätta lite prio på vad jag vill göra.



Vintern

Ja nu har min grabb på 8 bast slagit i foten och jag har fått bråka mig till skolbuss så han ska slippa gå 2,5 km..

Det tog ett par dagar ochj inte helt gratis heller då jag fick betala en vän för att köra så min son skulle komma till skolan. Ja han kan ju inte gå så långt med bruten tå och kan ju inte vara hemma för skollagen. Usch, man blir arg när saker tar onödig tid..

Men nu får han äntligen åka buss och nu kommer nästa steg att bråka om.. till vintern.. eller ja det är ju vinter, tidig vinter eller är det höst?

Ahh ja, skit samma.. dom ska gå efter en vältrafikerad väg mitt i vintern där bilar kör över hela vägen och mina barn inte går säkert. Nu kommer jag få bråka om det.. jag bor 500 meter från att barnen ska få buss.. 500 meter!!!

Nej varför ska det vara så jäkla noga med bara några meter? Det är ju barnen som går först.

Det är ju inte för att jag ska slippa gå i vinter, för jag har dom små som ska till dagis.. men kom igen, det är ju deras säkerhet. Något att ta tag i på måndag igen..



Läkare

på måndag ska jag sätta in en spiral..

Ja ett evigt tjatande om att jag sitter hemma för att lata mig.. bla bla bla...

Du som snackar om att lata sig måste vara knäpp..

Jag jobbar ska du veta, om du inte tror mig så kan du få komma hem och testa?

Jag tvättar, städar, lagar mat, tar disken, är vaken om nätter och dagar, går flera mil i veckan för att lämna barn på skola/dagis.. ja det är massor att göra jämt!

Jag trivs bra med detta, men det är sannerligen något att bita!

Jag har mina 5 barn och nu får det räcka ;)

Jag vill inte ha fler barn, även om det är mysigt.

Men man ska orka, hinna med och känna att man kan göra annat också!


Kommun

Ja så sitter jag i kommunfullmäktige också.

Ja det är ett intressant jobb och viktigt.

Jag brinner för att kunna förbättra i kommunen och för mina medmänniskor.

Ja detta är något jag satsar stort på, det är faktiskt viktigt att engagera sig i politiken.



Nej nu vet ni lite om mina funderingar.. nu blire fasiken natta..

Det har varit en minst sagt intressant dag!

Ja jag tar nya tag imorgon och hoppas på att få det lugn jag behöver!

Natt och dag vaken och allt där till ger mig inte ett humör som är på topp!

Men ny dag och nya möjligheter!

Presentation


Helena heter jag och jag är 23 år och jag är mamma till William, Kevin, Alexander & Theodore!

Bloggen om allt! Ska börja lägga upp videos och mer bilder på hemmet, familjen och roliga saker :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kims minnessidor

Min bror Kim Lindqvist

        


Skapa flashcards