helles-tankar

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

kim lindqvist

Av Helena Birkeland - 14 oktober 2012 12:07

http://youtu.be/CJCKWGhL_aQ


Min lillebror <3

En älskad, sprallg, full av energi och för evigt saknad.

Dom som vill kan gå ut och kolla på klippet, det finns också andra klipp.

Kim Lindqvist, 17 år gammal. du skulle fylla 18 år den 16 feb  2011 och berättade flera gånger om att du längtade till du skulle få en egen lgh. Du Skyddade jämt alla andra och hade ett hjärta som ingen annan. Ditt skratt ekar i mitt huvud och fyller mitt hjärta och själ med värme. Jag kan blunda och minnas stunder som för evigt kommer att ligga kvar <3  min lillebror är saknad av mig, mina barn, släkt, vänner och bekanta. Han gjorde ett intryck som ingen kunde låta bli att älska, många bus och mycke påhitt som inte alltid gick hem hos alla slätade han över med sitt skratt.

Han rörde om i allas hjärtan, han var för snäll och så älskad!

Ord som han sa:

"du är så liten och jag så stor, jag ska ta hand om dig och nåde den som gör dig illa"

"jag vet att han är bra för dig och aldrig skulle göra dig illa" (Men tyvärr gick inte allt som det skulle och jag gjordes illa.)

" får jag ingen kram syrran, jag älskar dig"



Den 4 dec 2010, vi firades min son som fyllde år. Vi hämtade Kim och han var så ledsen över att inte ha köpt något, så han fick ta ett paket som jag hade och ge till William.

Vi firade, skrattade, käkade tårta och öppnade massa peket <3 vi hade det så mysigt och snart efter så skulle min syster och hennes man hem, så lillebror åkte med. jag stod och tittade på lillebror när han kramade om william och kevin. Jag gick fram och tackade dom för att dom ville vara med och fira honom och så kramade jag om lillebror och sa att jag älskade honom. "jag älskar dig" viskade han tillbaka..

Detta var sista gången jag träffade min lillebror, men ingen kan säga att jag har slutat sakna hans kramar, hans skratt och hans ord. Han gav mig ett nytt sätt att se på livet efter han lämnade jorden.

Ta vara på dom som älskar dig och dom du själv älskar.

Var med dom som får dig att må bra och ta vara på alla stunder du får med dom som älskar dig <3



 
 
Toves-Tankar

Toves-Tankar

14 oktober 2012 17:28

Det du skriver, det känner jag. Det jag skriver det känner du. Båda saknar vi Kim så otroligt mycket, en önskan om att få krama om honom, känna hans styrka, hans kärlek och att få höra hans skratt. Önskar tiden kunde vridas tillbaka. önskar, men vet att så blir det aldrig mera. Jag blev en gammal person av hans död, livets glädje stoppade, jag lever, jag gör det jag förväntas göra, men lyckan flög likt en svala för att stanna med min älskade Kim, så saknad han är. Älskar dig gumman, älskar dina barn. Glöm aldrig det" Mamma

http://toves-tankar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

linnea ekgren

16 oktober 2012 14:59

Så vackert skrivet Helena! <3

 
helena

helena

2 november 2012 20:36

Hej linnea och tack!
Hoppas allt är bra med dig och barnen.kram

http://helle

 
helena

helena

2 november 2012 20:42

Hej mamma.
Ja vi har nog samma känsla, en känsla som är svår att beskriva för den som inte förlorat någon så nära.
Men jag tror ändå att även den som inte förlorat någon kan känna med oss.
Jag hoppas en dag på att känna en frid, att han fick ett slut på det som gjorde honom så skör.
Saknar och älskar honom, tänder ljus för honom och vill bara att han ska komma tillbaka.. William och kevin saknar honom, speciellt william och det känns konstigt att han inte finns med oss.. men ska ta med william och kevin till kyrkan och tända ljus för honom. Lillebror ska inte glömmas hos varken mig eller barnen, jag ska berätta för dom andra barnen när dom blir och stora. Ett gott hjärta hade han och det ska jag berätta för alla.

http://helle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Birkeland - 10 april 2018 07:51

Förlåt. Förlåt för hårda orden jag gav dig Förlåt för tårarna och svagheten jag gett dig Förlåt för åren jag inte kan radera från ditt minne Och förlåt för svagheten jag visat.   Förlåt för att jag aldrig gjorde dig stolt utan gjorde dig ...

Av Helena Birkeland - 10 april 2018 07:31

Förlåt. Förlåt för hårda orden jag gav dig Förlåt för tårarna och svagheten jag gett dig Förlåt för åren jag inte kan radera från ditt minne Och förlåt för svagheten jag visat.   Förlåt för att jag aldrig gjorde dig stolt utan gjorde dig ...

Av Helena Birkeland - 29 november 2017 11:16


Hej på er!  Det var så längesen jag skrev, men nu ska jag uppdatera lite.. Nu har jag 6 st egna Jo då och denna lilla kille är vårat nyaste tillskott.  Lilla Elliot, så rar på alla sätt och får en att bli helt varm i kroppen av han kärlek och g...

Av Helena Birkeland - 20 juli 2015 23:12

Om jag bara visste hur ja ska prata.. Hur ja ska få ur mig orden som tänker på..  Just idag är det en sån där dag då jag inte får ur mig något..  Ja försöker tro mig.. Ja gör verkligen det.. Jag tror ingen vill höra vad ja tänker på, vad ja k...

Av Helena Birkeland - 6 juli 2015 16:42

Hej på er. Ringer 1177 för att få en tid att ta ut spiralen.. Jag mår illa,spyr och har ont.. Jag orkar inte mer..  Påminnelser om vad som hänt mig är konstanta och skapar i mitt huvud konstanta svackor i humöret..  Jag ber om en tid att få kom...

Presentation


Helena heter jag och jag är 23 år och jag är mamma till William, Kevin, Alexander & Theodore!

Bloggen om allt! Ska börja lägga upp videos och mer bilder på hemmet, familjen och roliga saker :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kims minnessidor

Min bror Kim Lindqvist

        


Ovido - Quiz & Flashcards