helles-tankar

Alla inlägg den 28 september 2013

Av Helena Birkeland - 28 september 2013 22:53

            


                               


Bilder på min familj <3 Detta är mina underbara ungar och min Man <3

I allt surr som varit har vi i hittat lugnet och leken. Inget har varit enkelt, men vi står starka och vi håller i varandra!


Av Helena Birkeland - 28 september 2013 22:02

Hey love <3


Ja idag har det varit en dag med massa känslor, en tomhet och en saknad.

Men nu är jag tillbaka från min gråt dag, jag känner mig någorlunda. :D

Ibland måste man få deppa.


Jag har suttit i veckor och kollat på plastik-forum och jag älskar allt med det forumet <3

Jag har hittat många roliga att prata med och många som förstår vad jag pratar om när det gäller anti folk..

Nu ger jag inte upp, detta är en av mina chanser att komma upp ur denna grotta och äntligen bli den jag vill vara. självsäker och stark! Men nej det sitter inte i mina nya pattar, Utan det sitter i att jag aldrig varit nöjd med mig själv och äntligen ska jag få fixa en av de saker jag ej är nöjd med.. Jag har även kollat upp vad en bukplastik ska kosta, men det är på tok för dyrt för mig just nu..

Min mage är något jag gråter varje dag för, jag mår inte alls bra och jag kan inte göra något annat åt den än en OP. Jag har fått 4 ungar och det gör ju sitt. nu vill jag inte ha fler barn...iaf inte för tillfället ;) haha.. snart är min OP och jag ska så snart jag kan skriva in mina söner på dagis och försöka hitta skola till nästa år :) jag längtar efter att få göra något för mig <3       XOXO

Av Helena Birkeland - 28 september 2013 00:08


Här har ni en tjej som får mig att bli inspirerad och glad!

Hon var otroligt vacker innan sin OP och nu är hon ännu vackrare och hon glittrar!

Jag satt på nätet och läste om att göra en bukplastik då jag råkade stöta på hennes blogg.

Hon har nämligen kämpat och slitit från 130kg till 50kg.. Hon fick mig att fastna i hennes blogg.

Ja jag lästa ett inlägg, två inlägg, tre inlägg och det slutade med att jag läste igenom alla hennes blogginlägg. <3

Ja hon berättar något helt speciellt, om hur det är att vara överviktig och hur hon kämpat och slitit för att komma i form.


Jag vill dela med mig om denna tjejens blogg för att jag själv har varit jätte SMAL en gång i tiden och sedan gått upp och blivit otroligt STOR och överviktig. Jag Gick upp så många kg när jag väntade min första son och det tog lång tid innan jag tog tag i min vikt. Jag ska leta fram bilder och dela med mig av min resa.


Det är jobbigt att vara stor, att inte hitta kläder som sitter "rätt", att bli utpekad och känna sig vissen i kroppen.

Jag sitter idag och väger 61kg och är 168 cm lång. Visst är jag smal, men jag har kämpat och jag har varit sjuk i mellan mina viktnedgångar. Men här står jag idag och känner mig nöjd med vem jag är, jag är glad att jag kommit denna långa bit i livet. Jag kommer framöver att göra en bukplastik, jag ska söka hjälp via landstinget och får jag inte hjälpen så ska jag spara ihop till denna så jag får den kropp jag förtjänar efter att ha slitit att komma ner i denna vikt. Visst jag ammade min sista graviditet nu och det hjälpte mig ner några kg, men jag har rört på mig och jag har ätit massa nyttigt.

Jag har unnat mig på helgen och det har funkat för mig ändå.


Även om jag nu är massa kg lättare så har jag en lång väg att gå innan min kropp är så som jag vill ha den. Ni är vackra hur ni än ser ut och det ska ni alla komma ihåg. GÖR INGET FÖR ANDRA SOM NI SJÄLVA INTE VILL OCH VAR DOM NI ÄR FÖR DET ÄR DET SOM GÖR ER SPECIELLA <3

Presentation


Helena heter jag och jag är 23 år och jag är mamma till William, Kevin, Alexander & Theodore!

Bloggen om allt! Ska börja lägga upp videos och mer bilder på hemmet, familjen och roliga saker :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kims minnessidor

Min bror Kim Lindqvist

        


Ovido - Quiz & Flashcards