helles-tankar

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

Sex cm smärta!

Av Helena Birkeland - 2 oktober 2013 19:03

Hej på er!


Idag vill jag bara lufta lite!

Jag har så svårt att veta vem jag ska prata med om detta.

Jag har en spricka på ca 5-7 cm i huvudet som är en plåga vissa dagar!

Huvudvärk, ont i örat, trötthet och ilningar i huvudet är vad jag lider av, men jag låter inte detta stoppa mig.

Läkare är inget jag har gått till ang detta, men jag ska iväg så snart jag kan och hinner....

Läkarbesök den 9/10 också... Men också om jag hinner. Då ska jag kolla cystor som sitter på äggstocken, eller ja satt då iallafall. Nu ska jag in och kolla så dom försvunnit, annars vet jag inte riktigt vad dom gör åt saken.

Men kontentan av det hela är att man har så fullt upp att ens eget liv blir lite satt åt sidan för andras behov eller tillfredställelse!


Men åter igen till min spricka..

Jag känner en otrolig ångest över att ha denna jäkla skada.. jag vill inte ha den där.. Den ger inget positivt.

Min ork är lite lägre vissa dagar, då mitt huvud känns som om det vill spricka..

Jag kan inte glömma tider som jag hellst av allt skulle vilja glömma!

Mitt huvud påminner mig väldigt ofta..

Kan man prata om det som varit utan att känna att man trampa på någons tår..!?



Jag är ett offer... Jag vill prata om det och inte känna mig dum och korkad för att dra upp det!

Om jag inte behövde lida för allt som jag var med om då,  så kanske jag inte skulle behöva känna mig så här idag!

Kanske skulle jag bara vilja glömma och gå vidare, men jag kan inte.

Allt jag har varit med om biter tag i mig, menen visar sig vissa dagar starkare än andra!


Jag vill ha det liv jag förtjänade och aldrig fick!

Jag vill inte göra någon upprörd eller ledsen och heller inte besviken på mig!

Jag är vad jag är och jag känner som jag känner!



 






 
 
MammaMedGad

MammaMedGad

2 oktober 2013 20:10

Du måste prata om det som känns tufft, det enda sättet att få ventilera tankar och känslor. De som blir upprörd över vad du säger är ingenting att ha! Dom som lyssnar och tröstar är de människor som du ska ta vara på. Hade önskat att jag bott närmre så hade jag kommit och lyssnat (trots att det var flera år sedan vi träffades sist). Finns här om du vill prata <3 Många kramar

http://www.mammamedgad.blogg.se

Helena Birkeland

2 oktober 2013 20:29

Jag vill så gärna prata, men jag vet inte om det är så bra. Jag vill inte provisera eller irritera folk. Men det är tufft och jag försöker att bit ihop. ju hårdare man biter ju mer spricker det. Ja de är så många år sen, men jag gör det samma för dig! Kram

 
MammaMedGad

MammaMedGad

2 oktober 2013 23:21

Det kan ju vara tufft i början när man öppnar sig. "För att få ett infekterat sår att läka rätt, så måste man först riva upp det och börja om från början".

Kram

http://mammamedgad.blogg.se

Helena Birkeland

3 oktober 2013 15:16

ja så är det ju

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Birkeland - 10 april 2018 07:51

Förlåt. Förlåt för hårda orden jag gav dig Förlåt för tårarna och svagheten jag gett dig Förlåt för åren jag inte kan radera från ditt minne Och förlåt för svagheten jag visat.   Förlåt för att jag aldrig gjorde dig stolt utan gjorde dig ...

Av Helena Birkeland - 10 april 2018 07:31

Förlåt. Förlåt för hårda orden jag gav dig Förlåt för tårarna och svagheten jag gett dig Förlåt för åren jag inte kan radera från ditt minne Och förlåt för svagheten jag visat.   Förlåt för att jag aldrig gjorde dig stolt utan gjorde dig ...

Av Helena Birkeland - 29 november 2017 11:16


Hej på er!  Det var så längesen jag skrev, men nu ska jag uppdatera lite.. Nu har jag 6 st egna Jo då och denna lilla kille är vårat nyaste tillskott.  Lilla Elliot, så rar på alla sätt och får en att bli helt varm i kroppen av han kärlek och g...

Av Helena Birkeland - 20 juli 2015 23:12

Om jag bara visste hur ja ska prata.. Hur ja ska få ur mig orden som tänker på..  Just idag är det en sån där dag då jag inte får ur mig något..  Ja försöker tro mig.. Ja gör verkligen det.. Jag tror ingen vill höra vad ja tänker på, vad ja k...

Av Helena Birkeland - 6 juli 2015 16:42

Hej på er. Ringer 1177 för att få en tid att ta ut spiralen.. Jag mår illa,spyr och har ont.. Jag orkar inte mer..  Påminnelser om vad som hänt mig är konstanta och skapar i mitt huvud konstanta svackor i humöret..  Jag ber om en tid att få kom...

Presentation


Helena heter jag och jag är 23 år och jag är mamma till William, Kevin, Alexander & Theodore!

Bloggen om allt! Ska börja lägga upp videos och mer bilder på hemmet, familjen och roliga saker :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kims minnessidor

Min bror Kim Lindqvist

        


Ovido - Quiz & Flashcards